Preskočiť na hlavný obsah

Firefox 3 a rozšírenia - časť 1.


Tak dnes sa pozrieme trochu bližšie na tie moje závislosti. Samozrejme hovorím o rozšíreniach do Firefoxu. Ako som nedávno písal, bez niektorých si neviem prácu na internete ani predstaviť a zas bez ďalších sa to dá, ale len „s teží“.
Poďme na to. Zoradil som ich podľa priority aj keď to bolo niekedy ťažké (najdôležitejšie na začiatku):
Bez nich neprežijem.
Najprv sada malých, ale veľmi užitočných nástrojov:
  • Undo Closed Tabs Button 3.0.3 – Ups, omylom ste zavreli iný panel? Malé tlačítko ho vráti späť a prípadne aj pár starších.
  • Right Links 0.2.0.1 - Nechce sa vám otvárať zložito novú záložku čo vidíte v novom Tab-e? Stačí pravý klik a je to. Stránka sa Vám otvára v novom Tabe na pozadí.
  • Tab Control 0.4.1 Nepáči sa vám akým spôsobom sa vám otvárajú nové panely (tab)? Toto rozšírenie Vám umožní nastaviť si napr. aby sa vám nový Tab otváral hneď za aktuálnym. Alebo aby si pri zavretí tabu vrátil na ľavý, resp. pravý tab.
  • Basics 3.0.1 – Máte otvorených veľa kariet a nemáte kde kliknúť, aby ste otvorili ďalšiu? Toto je tlačítko, ktoré máte vždy poruke.
  • Firesizer 0.65 - Využívate väčšinou jednu veľkosť okna FFoxu ale občas ju potrebujete zmeniť na inú? Tu si môžete prednastaviť pár veľkostí, ktoré často potrebujete a potom už stačí len vybrať.
  • New Tab Button on Tab Right 0.5.6 Ak Vám je tlačítko z rozšírenia „Basics“ ďaleko, môžete mať jedno stále za poslednou kartou a tak otvoriť nový tab.
  • NewTabURL 1.6.0 – Už sa Vám nechce komplikovane otvárať adresu napr. z textového súboru alebo odkiaľkoľvek, otvoriť nový tab a potom ju vložiť do adresového riadku, stačí ju mať v pamäti (clipboard) a ak kliknete na otvoriť nový tab už sa vám priamo načíta adresa z pamäte.
  • Add Bookmark Here ² 3.0.20081005 – Máte na panely adresáre so záložkami a aktuálne otvorená stránka by sa vám hodila do jedného z nich? Toto vám pridá do ponuky adresára aj možnosť „Pridať linku sem“, aby ste ju pohodlne pridali do toho adresára, do ktorého chcete.
A teraz veľké kalibre:
  • Grab and Drag 2.7.4 - nemáte najnovšiu myš od Logitechu so zotrvačníkovým kolieskom? Nechce sa vám často listovať/scrollovať dlhou stránkou? Stačí potiahnuť a už to letí. Stránka sa scrolluje podľa toho ako si to nastavíte. Môže po čase zastaviť, alebo ísť až na koniec stránky. Môže ísť rýchlo, alebo maličkými krôčikmi. POZOR je to veľmi návykové. Ak to budete chvíľu používať, začnete chytať a ťahať stránky po celom windowse (Boh vie, kde ešte) a budete ich chcieť posunúť. Deje sa mi to stále. J
  • FireGestures 1.1.5 – Gestá myšou. Sedíte pohodlne a držíte len myš. Načítaná stránka ma drobné písmo a Vám sa nechce ani pohnúť? Stačí potiahnuť doprava a zväčšiť písmo. Chcete zavrieť jeden panel? Opäť jedno gesto a hotovo. Prepínanie medzi rôznymi panelmi? Žiadny problém – kolísavý pohyb tlačítok podržíte ľavé potom práve a šup je tam ďalší tab, opačne a šup je tam predchádzajúci. Osobne by som dal toto ako štandardné prepínanie vo Windowse medzi hocičím.
  • No Squint 1.93.2.1 Už Vás nebaví stále si zväčšovať písmo, fotky alebo celú stránku tak, aby ste ju mali na celú obrazovku a mali tak veľké písmo ako chcete? No Squint Vám pomôže nastaviť štandardné zväčšenie stránok s tým, že si bude pamätať nastavenie pre každú stránku. Ak nebude špecifikované, využije štandardné zväčšenie.
  • Gmail Manager 0.5.5 – Toto som objavil len nedávno a je to výborné. Máte viac Gmail účtov a nechce sa Vám stále kontrolovať či prišla nová pošta? Toto Vám umožní byť nalogovaný na všetkých účtoch a ak príde nová pošta do jednej z Vašich schránok, tak sa vám v stavovskom riadku zobrazí aktuálna adresa a priamo z nej si môžete otvoriť konkrétny účet. Samozrejme chodí aj notifikácia a množstvo ďalších nastavení. Dokonca lokalizované do slovenčiny.
  • Adblock Plus 0.7.5.5 - Kto by chcel neustále zatvárať reklamy, popup okná a podobné otravnosti? Ja nie. Toto ich blokuje. A ak niektoré neblokne, je možné ho jednoducho k blokovaným pridať cez uško „Blokovať“.
  • Cooliris 1.8.3.14081 Pred tým sa to volalo Piclens. Geniálny vyhľadávač a prehliadač obrázkov a videa v krásnom 3D prostredí. Toto rozšírenie je veľké (cca 4 MB), ale stojí za každý KB.
  • Fire.fm 1.1.3 – Máte radi hudbu? Áno? A ste už registrovaný na Last.fm? NIE??? Ako chcete, ale prichádzate o nevyčerpateľnú databázu muziky podľa Vášho vkusu a toto rozšírenie využíva Váš účet na Last.fm a v stavovskom riadku vám zobrazuje prehrávač.
  • CyberSearch 1.0.3 – Urobte s adresného riadku multifunkčný vyhľadávač. Napr. chcete vedieť niečo o filme „Crash“? Stlačím Ctrl+L (prepne ma do adresného riadku) napíšem „f Crash“ a už vidím v ponuke kedy bol natočený, kto ho režíroval. Ak kliknem na tieto info, okamžite sa otvorí popis k filmu na najlepšej českej stránke o filmoch www.csfd.cz. Samozrejme toto môžete nastaviť aj pre Wikipediu, google a pod. Skratku, alebo slovo si môžete nastaviť sami. Napr. miesto môjho „f“ pre csfd.cz môžete mať slovo „film“, „wiki“ pre Wikipediu a pod.
  • Easy DragToGo 1.1.2.1 – Čítate článok a v ňom je niečo čo chcete vyhľadať v googli? Stačí vyznačiť, kliknúť, podržať a potiahnuť zvoleným smerom. U mňa napr. ľavým tlačítkom hore nájde vyznačený text na karte v popredí, ľavým dolu, hľadá text v googli na karte na pozadí. No nevyužito! J
  • FEBE 6.0.3 – Všetko vo FFoxe Vám „kleklo“ a vy to teraz musíte nastavovať znovu? Tak to je koniec L. Ale nemusí byť. FEBE Vám zálohuje komplet FFox alebo len to čo chcete v určených intervaloch. Potom už len stačí obnoviť a je to.
  • Google Toolbar for Firefox 5.0. – Rozšírte si možnosti Vášho malého vyhľadávacieho riadku, možnosť zobraziť aj tlačítka na ďalšie google služby – zápisník, čítačka, história google vyhľadávania (treba mať vytvorený účet, resp. mail ale to už má skoro každý).
  • InfoLister 0.10 - Toto som využil pri písaní tohto článku. Keby som mal opísať všetky moje rozšírenia z Firefoxu ručne a potom k ním dať linky atď, tak to radšej pôjdem na koncert Lunetic s bandou malých detí. InfoLister to urobil za mňa a dokonca to vie uložiť do rôznych formátov.
  • Organize Status Bar 0.6.2 – Nepáči sa vám, čo všetko a v akom poradí sa zobrazuje vo Vašom status bare (dolný informačný riadok). Zoraďte a vyberte si čo a ako chcete.
  • Taboo 0.5.6 Občas sa Vám nejaká stránka páči, ale nechcete ju šupnúť do záložiek, len si ju niekde jednoducho uchovať a v prípade potreby aj jednoducho nájsť. Dve tlačítka – jedno stlačenie uloží, druhé zobrazí uchované stránky. Tiež je možné ich potom prezerať v rôznych náhľadoch alebo cez kalendár, export, import atď. Výborné.
  • Temporary Inbox 2.1.2 – Občas sa skúšate niekde len tak zaregistrovať aby ste zistili čo je to za web, službu a pod.? Samo je potrebné zadať mail. Budete riskovať SPAM do Vášho hlavného, osobného mailu? Nie, zobrazíte si lištu pre Temporary Inbox (po nainštalovaní pravé tlačítko na panel so záložkami), dáte si náhodne vygenerovať mail, ten potom zadáte do registračného formulára a hotovo. Všetko potrebné na danej lište. Čo ale keď budú chcieť potvrdiť/aktivovať účet cez mail, ktorý poslali? Pohoda, v lište Vám ostáva táto schránka a samozrejme aj história. Priamo z nej môžete pozrieť maily v tejto schránke. Jednoduché a dobre funkčné.
To je na teraz všetko. Idem sa vydýchať. Nabudúce „Rozšírenia časť. 2“

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kto za mňa povysáva? iRobot Roomba 980.

Úvod Ubehlo už asi 6 rokov od doby, kedy som písal recenziu na   Roombu 780 . Bol to môj prvý robotický vysávač a bola to láska na 1. pohľad. To znie zvláštne, ale je to pravda. Doba pokročila a je tu nový top model Roomba 980. Zmúdrel nový Robo natoľko, aby sa oplatilo opäť do neho investovať? Vie už konečne vyskočiť na poličku a utrieť prach? Vie si konečne pred vysávaním upratať? Cena je pomerne vysoká, tak by asi mal všetko toto ovládať. Roomba 980 vychádza z predošlých modelov. To znamená, že ak ste mali predchádzajúce verzie, viete zhruba čo Vás čaká. Ak nie a chcete vedieť všetky detaily, stačí si pozrieť moju recenziu na Roomba 780 . Nechcem Vám písať to, čo už je napísané   a preto sa zameriam hlavne na zmeny, vylepšenia a celkový dojem z nového Roba. Poďme na to. Tip: Na konci článku je jedna informácia, ktorá môže byť zaujímavá pre tých, čo majú záujem o niektorého iRobota .  Ó, aký fešák. Roomba 980 je vlastne taká istá ako Room

Recenzia iRobot Braava 380. Poďme umývať.

Náš Robo, o ktorom som písal asi pred dvoma rokmi tu , dostal sestričku. Oficiálne sa volá iRobot Braava 380. U nás je to ale "Bára". Máme ju doma asi mesiac, ale už nadobudla štatút nedotknuteľnosti. Rovnako ako Robo. Nedáme na nich dopustiť. V praxi to znamená, čo sa nechce robiť nám, urobí Robo. Čo sa nechce robiť Robovi, urobí Bára. Jednoducho potom, ako Robo dovysáva, prichádza na rad jeho sestra. Tento mikro robot dokáže vytierať nasucho, ale hlavne dokáže umývať podlahy, parkety, kamenné dlažby a iné tvrdé povrchy. Recenzia obsahuje okrem fotiek aj videá, ako si poradí s fľakom alebo s prahovou lištou.  Po veľkej Scoobe a malej Scoobe 230 vydala firma iRobot nové umývacie zariadenie. Funguje trošku na inom princípe. Je to skôr mop ako vysávač. V praxi to znamená, že nepúšťa vodu na zem a potom ju nevysáva. Využíva handru z mikrovlákien, ktorú si pravidelne navlhčuje zo zásobníka vody a tým stiera podlahu. Takto dokáže umyť až 33 m2 plochy. To je oproti

Recenzia iRobot Roomba 780

Poznámka: Recenziu som postupne dopĺňal o nové poznatky a zistenia.  Voľakedy sci-fi, dnes realita. Po naozaj dlhom zvažovaní som si po umývačke riadu zaobstaral aj robotický vysávač. Ako mám vo zvyku, najprv som iba veľa čítal o rôznych značkách a typoch. Po dlhom štúdiu dostupných materiálov a fór padol výber na značku iRobot. V slabej chvíli som sa pohrával aj s myšlienkou kúpiť Samsung NaviBot S. Lákala ma na ňom funkcia automatického čistenie robota. Ako som neskôr pochopil (aj keď nemám vyskúšané), som rád, že som si vybral iRobot. O tom ale neskôr. Podľa mojich zistení dosahuje iRobot najlepšie výsledky pri vysávaní.  Niekedy okolo polovice júla 2011 som bol tiež veľmi blízko zakúpeniu verzie Roomba 581, čo bola vtedy najvyššia rada. Dozvedel som sa však, že onedlho má vyjsť nová 700-ková rada a tak som si radšej počkal. Verím, že som urobil dobre. Na začiatku hneď priznám, že nemám osobné skúsenosti so žiadnym iným typom robotického vysávača. Dokonca ani so staršími