Preskočiť na hlavný obsah

DEMO Pro Evolution Soccer 2009 (PES 2009)

Pred pár dňami vyšlo nové demo na moju najobľúbenejšiu hru PES. S touto futbalovou simuláciou som sa zoznámil v roku 2003 jej kedy vyšla na trh s názvom PES 3. Bola to bomba medzi oči. Hlavne pre všetkých hráčov vtedy dominantnej futbalovej simulácie FIFA. To bol okamih, kedy som sa stal skalným fanúšikom tejto série. Môžem povedať, že som hrával veľa hier. Hlavne FPS-ky, akčné, stratégie ale jedine táto si ma na neradosť mojej ženy dokázala udržať až do dnes. Každý rok o tomto čase (október) nedočkavo vykukujem po hrateľnom Deme, aby som si konečne vyskúšal, či a o koľko bude nová časť lepšia.

Ešte na začiatok niečo o mojich kompetenciách.
PES pozitív - od 2003
úrovne hrania - najvyššia (teraz v 2009 je to 5 hviezdičiek, v minulosti bolo aj 6)
získané poháre - v ročníku 2008 som v master league už neprehral asi 3 sezóny
skúsenosti s reálnym futbalom - pravidelne hrávam s kamošmi futsal, hrával som za svoju spoločnosť na turnajoch kde sme 2x vyhrali (turnaj o 20 teamoch).
môj post - obranca

Poďme na to.

MENU
Od prvého okamihu dema si všimnete zmenu ponuky. Je ozaj iná. Myslím, že sa autori pokúšali o veľmi moderný vzhľad a to sa im podarilo. Mne osobne je väčšinou jedno ako menu vyzerá, hlavne aby bolo logické, rýchle a nič ma tam nerušilo. V tomto prípade sa to podarilo. Oproti minulému ročníku je menu rýchlejšie a jednoduchšie sa dostanete do niektorých ponúk. Napríklad po skončení 1. polčasu viete hrať priamym klikom hneď druhý. V minulosti to bolo pre mňa trošku zbytočne veľa preklikávania. Hudba v pozadí sa evidentne zlepšila a vie urobiť dobrú atmosféru pred alebo po zápase.
GRAFIKA
Po grafickej stránke je PES9 zas o kúsok krajší, ale to je subjektívne. Pohyby sú veľmi podobné tým z predchádzajúceho ročníka, ale je zrejmé, že boli doplnené niektoré nové. Hlavne hviezdy ako napríklad Ronaldo majú svoj vlastný, typický pohyb. Ako pri samotnom behu, pri fintách, rohoch, priamych kopoch alebo dokonca aj pri penalte. Hráči však stále trošku korčuľujú. Čo mňa ešte trochu mrzí je občasné "duchárčenie" alebo prelínanie polygónov. Inak povedané, keď napr. bránite, robíte aj nemožné aby ste útočníka zastavili čisto a potom to príde. Stojíte mu v ceste (napr. nohou) a on cez ňu prejde svojou tak, ako by ste boli duch a zavesí to pod brvno. To ma pri opakovačke ktorú pozerám ide rozpučiť. Celkom viditeľné je to ešte v prípade keď vykopnete brankárom loptu niekde na stredovú čiaru, kryjete si loptu pred protihráčom, ktorý sa k nej snaží dostať a keď Vám už padá na hruď, tak vás prehlavičkuje skrz Váš hrudník. Veľmi to pripomína scénu z Votrelca, keď sa príšera vylúpne z tela svojho hostiteľa. To ma až zamrazí. Toto sú chybičky, ktoré sú bežné. Boli v minulých ročníkoch, sú aj teraz a budú ešte asi dlho. Asi nie je úplne možné v takomto type hry vychytať grafiku do úplných detailov. Musím však povedať, že je toho menej ako v minulosti a to je dobré.

HRATEĽNOSŤ A INTELIGENCIA HRÁČOV
Túto časť budem popisovať na základe hry na top úrovni, pretože na tej to hrávam. Tu hra urobila veľký pokrok. Súperi oveľa lepšie vystihujú prihrávky. Už len tak neprihráte do voľnej uličky a ani len tak popri hráčovi. Obrancovia predvídajú čo asi urobíte a približujú sa k Vášmu útočníkovi alebo k uličke, ktorou by ste mohli prihrávať. Tak je oveľa ťažšie prekonať súperovu obranu. Tiež už nie je možné robiť niečo také, ako dať v 10. minúte gól a potom si 80 minút prihrávať medzi obrancami. Už za stavu 0:0 nie je možné veľmi kombinovať vo vlastnom pásme. Je to nebezpečnejšie ako to bolo. Jednoducho protihráč robí väčší tlak na loptu, zvýšili sa nepresnosti vašich spoluhráčov (čo je bližšie k realite). Chyba pri rozohrávke znamená skoro istý gól vo Vašej sieti. Tak ako aj v reálnom futbale aj tu pri pohybe Vášho mužstva smerom dopredu a zrazu chybnej rozohrávke dostane súper výbornú šancu na gól. Vaša obrana je vtedy rozhodená a je to ozaj cítiť. Môžete sa dostať pod obrovský tlak a z neho môže rezultovať gól.
Dobrá správa. V útoku to pre Vás bude tiež ťažšie . Znížil sa ten rozdiel medzi top šprintérom a bežným obrancom. Úprava v tomto smere je predsa len reálnejšia, lebo len veľmi málokedy sa stáva, že si útočník kope loptu a je rýchlejší než obranca bez lopty. V tomto ročníku už jednoducho nechytíte loptu na kraji a neprešprintujete celú polku aby ste dali finálnu prihrávku. Obrancovia sú bez lopty často rýchlejší a pri Vašom šprinte vedia vystihnúť moment na sklz a loptu čisto odobrať. Ak sa Vám aj podarí prejsť cez jedného, ste hneď zdvojený a máte opäť čo robiť aby ste sa presadili. Jednoducho je to opäť bližšie k realite. Tiež sa zlepšil pohľad pri zahrávaní rohov. Teraz už vidíte za každých okolností hráča zahrávajúceho roh a spolu s ním aj hráčov vo vápne. Takto Vám už nechýba prehľad o tom, kde a koho máte brániť ako to bolo v PES 2008. Čo bolo opravené sú tiež penalty. Ak kopnete penaltu do stredu, je možné, že ju brankár občas chytí. Táto chyba v predchádzajúcej časti znamenala, že pri každom penaltovom rozstrele ste vyhrali. Stačilo kopať do stredu a brankár tam nikdy neostal. Čo dúfam, že sa tiež opraví je chyba v Master league a striedanie hráčov. V PES 2008 neviem prečo hrávali hráči zvučných mien aj vtedy, keď už mali aj 40 rokov na úkor mladších a lepších. Pre Vás to znamenalo, že ak ste hrali proti Barcelone, tak proti Vám po pár rokoch hrala skoro komplet zostava z dneška, ale o pár rokov staršia. Všetci boli pomalí a Vy ste ich naklepali kedy ste chceli.
Možnosti zlepšenia ešte vidím v rozhodcoch. V tomto diely je meter nastavený trošku prísne. Za kĺzačku máte často hneď žltú, alebo občas aj červenú. A to nie len pre Vás, ale aj pre súpera. Hral som zápas proti Taliansku a tam rozdal rozhodca asi 7 žltých a jednu červenú. Taliansko prehrávalo a aj som sa snažil držať loptu. Bolo trošku vidieť, že to robí počítaču, ktorý chce vypichovať loptu sklzom problémy. Skoro za každý pokus dostal žltú. Na podiv skončil zápas iba jedným vylúčením, ale keby sme hrali dlhšie, asi by ostalo talianov v poli oveľa menej.
Záverom môžem povedať, že táto časť sa mi z tých pár zápasov v deme veľmi páčil. Už čakám na full verziu aby som mohol rozbehnúť Master league a tiež tú novú časť pre jedného hráča. Potom možno pridám môj pokec k full vs.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kto za mňa povysáva? iRobot Roomba 980.

Úvod Ubehlo už asi 6 rokov od doby, kedy som písal recenziu na   Roombu 780 . Bol to môj prvý robotický vysávač a bola to láska na 1. pohľad. To znie zvláštne, ale je to pravda. Doba pokročila a je tu nový top model Roomba 980. Zmúdrel nový Robo natoľko, aby sa oplatilo opäť do neho investovať? Vie už konečne vyskočiť na poličku a utrieť prach? Vie si konečne pred vysávaním upratať? Cena je pomerne vysoká, tak by asi mal všetko toto ovládať. Roomba 980 vychádza z predošlých modelov. To znamená, že ak ste mali predchádzajúce verzie, viete zhruba čo Vás čaká. Ak nie a chcete vedieť všetky detaily, stačí si pozrieť moju recenziu na Roomba 780 . Nechcem Vám písať to, čo už je napísané   a preto sa zameriam hlavne na zmeny, vylepšenia a celkový dojem z nového Roba. Poďme na to. Tip: Na konci článku je jedna informácia, ktorá môže byť zaujímavá pre tých, čo majú záujem o niektorého iRobota .  Ó, aký fešák. Roomba 980 je vlastne taká istá ako Room

Recenzia iRobot Braava 380. Poďme umývať.

Náš Robo, o ktorom som písal asi pred dvoma rokmi tu , dostal sestričku. Oficiálne sa volá iRobot Braava 380. U nás je to ale "Bára". Máme ju doma asi mesiac, ale už nadobudla štatút nedotknuteľnosti. Rovnako ako Robo. Nedáme na nich dopustiť. V praxi to znamená, čo sa nechce robiť nám, urobí Robo. Čo sa nechce robiť Robovi, urobí Bára. Jednoducho potom, ako Robo dovysáva, prichádza na rad jeho sestra. Tento mikro robot dokáže vytierať nasucho, ale hlavne dokáže umývať podlahy, parkety, kamenné dlažby a iné tvrdé povrchy. Recenzia obsahuje okrem fotiek aj videá, ako si poradí s fľakom alebo s prahovou lištou.  Po veľkej Scoobe a malej Scoobe 230 vydala firma iRobot nové umývacie zariadenie. Funguje trošku na inom princípe. Je to skôr mop ako vysávač. V praxi to znamená, že nepúšťa vodu na zem a potom ju nevysáva. Využíva handru z mikrovlákien, ktorú si pravidelne navlhčuje zo zásobníka vody a tým stiera podlahu. Takto dokáže umyť až 33 m2 plochy. To je oproti

Recenzia iRobot Roomba 780

Poznámka: Recenziu som postupne dopĺňal o nové poznatky a zistenia.  Voľakedy sci-fi, dnes realita. Po naozaj dlhom zvažovaní som si po umývačke riadu zaobstaral aj robotický vysávač. Ako mám vo zvyku, najprv som iba veľa čítal o rôznych značkách a typoch. Po dlhom štúdiu dostupných materiálov a fór padol výber na značku iRobot. V slabej chvíli som sa pohrával aj s myšlienkou kúpiť Samsung NaviBot S. Lákala ma na ňom funkcia automatického čistenie robota. Ako som neskôr pochopil (aj keď nemám vyskúšané), som rád, že som si vybral iRobot. O tom ale neskôr. Podľa mojich zistení dosahuje iRobot najlepšie výsledky pri vysávaní.  Niekedy okolo polovice júla 2011 som bol tiež veľmi blízko zakúpeniu verzie Roomba 581, čo bola vtedy najvyššia rada. Dozvedel som sa však, že onedlho má vyjsť nová 700-ková rada a tak som si radšej počkal. Verím, že som urobil dobre. Na začiatku hneď priznám, že nemám osobné skúsenosti so žiadnym iným typom robotického vysávača. Dokonca ani so staršími