Preskočiť na hlavný obsah

Ja a Firefox

Včera večer som nemohol zaspať. Rozmýšľal som nad mnohými vecami a medzi iným aj nad tým, ako sa zmenil môj Firefox od vtedy, čo som si ho prvý krát nainštaloval. Keď nad tým tak uvažujem, povedal by som, že sa zmenil na nepoznanie. Mám v ňom natlačených toľko rozšírení (Add-On) a tém, že už čakám, kedy ma pri pridávaní ďalšieho pošle "medzi stromy" alebo minimálne vypíše hlašku typu "Ďalšie, to si už úplný magor???". Našťastie sa zatiaľ nič také nestalo a tak doň veselo tlačím čo to dá. Neviem prečo, ale teraz ma napadlo slovo Addonfil.Exituje také niečo? :)

Asi už z týchto pár riadkov je Vám jasné, aký prehliadač je u mňa víťaz. Zodpovedne môžem povedať, že som vyskúšal viac typov (IE, Operu, Chrome, Netscape) a nerozumiem, ako môže niekto preferovať iný typ. Rozumiem, že sú ľudia, ktorým je jedno cez čo stránky pozerajú (tí majú asi väčšinou IE, lebo je väčšinou už v počítači). Nezaujímajú sa o iné výhody. Stačí im len kliknúť na ikonku a prezrieť pár svojich obľúbených stránok. Potom sú tu tí, čo považujú za dôležité ako rýchlo sa okno zapne, resp. koľko zaberá pamäte. Takýto užívateľ zas môže preferovať Operu. Istý čas som chcel používať tento browser aj kvôli jeho rýchlosti vykresľovania stránok. Ale keď som zistil, že mi chýbajú niektoré veci z Firefoxu, vrátil som sa späť k nemu (aby som bol konkrétny, chýbali mi možnosti nastavenia ovládania pomocou Mouse Gesture, iná práca so záložkami a panelmi, doplnenia možnosti ďalších rozšírení a pod. ). Pre mňa je Firefox 3 niečo neuveriteľné. Viem, znie to akoby som práve objavil Ameriku a pritom je to staré ako Amerika sama. Mne to však včera pri pohľade na zoznam tých mojich rozšírení došlo. Mám na mysli myšlienku toho, že vy sami si môžete veľmi jednoducho povedať, čo chcete v ňom mať a čo nie. Je to akoby ste sa stali programátorom a vytvorili si vlastný prehliadač. Jednoducho stačí ísť na stránku rozšírení, napísať, to čo hľadáte a šup, je to tam. Milión možností v rôznych variáciách, farbách a veľkostiach. Takto som sa aj ja dostal k mojim rozšíreniam (Add-on) a stal sa na niektorých závislý. V ďalšom článku sa budem trochu bližšie zaoberať niektorými z mojich najobľúbenejších, alebo inak povedané tými, bez ktorý "nedám ani ránu".

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kto za mňa povysáva? iRobot Roomba 980.

Úvod Ubehlo už asi 6 rokov od doby, kedy som písal recenziu na   Roombu 780 . Bol to môj prvý robotický vysávač a bola to láska na 1. pohľad. To znie zvláštne, ale je to pravda. Doba pokročila a je tu nový top model Roomba 980. Zmúdrel nový Robo natoľko, aby sa oplatilo opäť do neho investovať? Vie už konečne vyskočiť na poličku a utrieť prach? Vie si konečne pred vysávaním upratať? Cena je pomerne vysoká, tak by asi mal všetko toto ovládať. Roomba 980 vychádza z predošlých modelov. To znamená, že ak ste mali predchádzajúce verzie, viete zhruba čo Vás čaká. Ak nie a chcete vedieť všetky detaily, stačí si pozrieť moju recenziu na Roomba 780 . Nechcem Vám písať to, čo už je napísané   a preto sa zameriam hlavne na zmeny, vylepšenia a celkový dojem z nového Roba. Poďme na to. Tip: Na konci článku je jedna informácia, ktorá môže byť zaujímavá pre tých, čo majú záujem o niektorého iRobota .  Ó, aký fešák. Roomba 980 je vlastne taká istá ako Room

Recenzia iRobot Braava 380. Poďme umývať.

Náš Robo, o ktorom som písal asi pred dvoma rokmi tu , dostal sestričku. Oficiálne sa volá iRobot Braava 380. U nás je to ale "Bára". Máme ju doma asi mesiac, ale už nadobudla štatút nedotknuteľnosti. Rovnako ako Robo. Nedáme na nich dopustiť. V praxi to znamená, čo sa nechce robiť nám, urobí Robo. Čo sa nechce robiť Robovi, urobí Bára. Jednoducho potom, ako Robo dovysáva, prichádza na rad jeho sestra. Tento mikro robot dokáže vytierať nasucho, ale hlavne dokáže umývať podlahy, parkety, kamenné dlažby a iné tvrdé povrchy. Recenzia obsahuje okrem fotiek aj videá, ako si poradí s fľakom alebo s prahovou lištou.  Po veľkej Scoobe a malej Scoobe 230 vydala firma iRobot nové umývacie zariadenie. Funguje trošku na inom princípe. Je to skôr mop ako vysávač. V praxi to znamená, že nepúšťa vodu na zem a potom ju nevysáva. Využíva handru z mikrovlákien, ktorú si pravidelne navlhčuje zo zásobníka vody a tým stiera podlahu. Takto dokáže umyť až 33 m2 plochy. To je oproti

Recenzia iRobot Roomba 780

Poznámka: Recenziu som postupne dopĺňal o nové poznatky a zistenia.  Voľakedy sci-fi, dnes realita. Po naozaj dlhom zvažovaní som si po umývačke riadu zaobstaral aj robotický vysávač. Ako mám vo zvyku, najprv som iba veľa čítal o rôznych značkách a typoch. Po dlhom štúdiu dostupných materiálov a fór padol výber na značku iRobot. V slabej chvíli som sa pohrával aj s myšlienkou kúpiť Samsung NaviBot S. Lákala ma na ňom funkcia automatického čistenie robota. Ako som neskôr pochopil (aj keď nemám vyskúšané), som rád, že som si vybral iRobot. O tom ale neskôr. Podľa mojich zistení dosahuje iRobot najlepšie výsledky pri vysávaní.  Niekedy okolo polovice júla 2011 som bol tiež veľmi blízko zakúpeniu verzie Roomba 581, čo bola vtedy najvyššia rada. Dozvedel som sa však, že onedlho má vyjsť nová 700-ková rada a tak som si radšej počkal. Verím, že som urobil dobre. Na začiatku hneď priznám, že nemám osobné skúsenosti so žiadnym iným typom robotického vysávača. Dokonca ani so staršími