Preskočiť na hlavný obsah

CI Modul pre sledovanie UPC káblovej televízie bez setopboxu

Asi začiatkom mája 2011 som si od UPC kúpil CI modul do TV a teraz vám sprostredkujem pár info, ktoré by som pred jeho kúpou aj ja uvítal.

Aktualizácia článku: 15.6.20


Pozitíva a negatíva modulu:

Pozitíva:
- nepotrebujete mať pri TV veľkú, starú, nefunkčnú, občas mrznúcu skriňu ktorá žerie energiu navyše. Veľmi vítané je to napr. v spálni, kde by ste tú skriňu ani veľmi nemali ako elegantne umiestniť
- získate HD programy (je ich stále viac a viac)
- získate Guide (sprievodcu) v takej kvalite, akej máte TV (väčšinou lepšie)
- získate (ak to v TV máte) aj PVR (a ak ste nemali zariadenie od UPC), teda nahrávanie a Timeshift (ja som si to v servisnom menu povolil aj keď som to pôvodne v mojom Samsungu LE37C650 nemal - návod je TU)

NEGATÍVA:
- 60€ je asi dosť (nie je to záloha, je to poplatok, ktorý vám nevrátia)
- Už to nie je 60 EUR ale 80 EUR. 
- Ako správne napísal niekto v komentoch - Nemáte TV archív

Čo to CI modul je možno viete. Ak nie, tak stručne by som to popísal asi ako malú umelohmotnú kartu (veľkosť podobná kreditnej karte) zasunutú v o niečo väčšom obale, ktorý celý vložíte do štrbiny vo vašej TV. Ak tú štrbinu nemáte, tak si modul nekupujte. Však načo aj, keďže ho nemáte kam strčiť :). Tento modul nahrádza set-top-box (STB) od UPC (ja teraz idem písať iba o module od UPC).


Samozrejme by mal Váš TV podporovať DVB-C vysielanie.
Som z BA, takže som si pre tento zázrak zbehol priamo do centra UPC na Panónskej. Stačilo mi k tomu 60 € a asi 10 min. času. Po prevzatí má teta od pultíku poslala za technikom, nech mi to vraj ešte nastaví. Tak som tam prišiel a pán technik najprv vyskúšal, či je modul OK. Keďže bol v poriadku, chystal sa k spomínanému nastaveniu. Ja som si pred kúpením modulu prešiel pár fór a tak som vedel, že po zakúpení modulu a zastrčení do TV trvá asi 30 min. kým sa programy nastavia. Pán technik to chcel nastaviť priamo u nich aby ma doma ušetril toho 30 min. čakania. Mne však bolo príjemnejšie pretrpieť to doma ako v centrále UPC. Takže som ho stopol a zobral si modul nenastavený. Nebol to problém a tak som ušetril aj trochu času pri posedávaní v ich „pohodlných“ sedačkách.

Konečne som prišiel domov a pustil sa do inštalácie. Odpojil som starý STB a do vypnutej TV som zasunul modul. Pozor na správny smer CI modulu. U mňa v TV (Samsung) je to nálepkou smerujúcou od TV. Cez menu som spustil ladenie kanálov. Všetko prebehlo bez prekvapení. Trochu nepríjemný fakt je, že sa telka tvári, ako by nič. V každom prípade to nechajte tak a po 30 min. choďte pozrieť ako to dopadlo. Malo by byť všetko OK.

Na moje prekvapenie (milé) som mal zrazu prístupné všetky kanály (aj HBO a podobné), aj kanály pre dospelých (tie sú síce zamknuté, ale iba štandardným zámkom myslím 1,2,3,4 alebo tak podobne – dá sa v nastaveniach modulu cez TV vypnúť). Samozrejme kanály, ktoré nemáte v balíku máte tak na 2 týždne možno mesiac a potom koniec. Ale na podiv HD kanály ostali a teda môžem pozerať práve tieto krásne verzie programov.

Záverom. Kvalita programov oproti môjmu STB je asi lepšia. Neviem či je to len placebo efekt, ale mám ozaj pocit, že sú programy krajšie. Prepínanie je určite na mojom Samsungu rýchlejšie len (ako už niekto niekde písal), prepnutie na HD kanál trvá dlhšie. Asi 2-3 sekundy. Ostatné asi do sekundy niektoré aj okamžite (nepoznám dôvod). Tých 60 € je dosť, ale zatiaľ mám pocit, že to za tie peniaze stálo.

Doplnenie k 15.6.20

Jeden STB máme v detskej. Žiaľ kvalita tohto zariadenia ďaleko zaostáva za ďalšími možnosťami ktoré máte. 

1. možnosť - využitie vyššie spomenutého CI modulu

2. možnosť je zakúpiť si mini PC,  nainštalovať na ňom Horizon GO a veselo využívať ako CI modul. V niečom aj lepšie a v niečom aj horšie. Toto mám v obývačke na mini PC z AliExpresu (cca 65 EUR) a funguje to výborne. Ak bude záujem, urobím k tomu článok. 

3. možnosť - počkať si na appku do TV ktorú UPC už deklaruje dlhšiu dobu, ale do dnes nemáme nič. 

Ak máte otázky, napíšte do komentárov. 


Komentáre

Anonymný napísal(a)…
Vdaka za zaujimave informacie
Anonymný napísal(a)…
Cau, prosim ta chcel by som spytat, ze ako si zapojil ten Ca modul, lebo mne to stale nefunguje. proste som ho vlozil do slotu a spustil automaticke ukladanie programov v Samsung Menu a nic. stale mam vacsinu programov zakodovanych. Za odpoved vopred dakujem.
Anonymný napísal(a)…
caf, no moze to byt hocico. vymenujem vsetko co ma napadne a mozno ti nieco pomoze.
- je modul zasunuty uplne
- je vlozeny sprsvnym smerom
- aky typ kablovky mas zaplateny. na zaciatku som mal sice vsetko, ale je otazne ci to tak este robia. Potom by ti isli len tie programy co mas v baliku
- nechal si to prebehnut tu cca pol hodinu
- skontrolovali ti v upc modul, moze byt chybny aj ten

to je asi vsetko co ma teraz napadlo. daj vediet ako si dopadol. mozno to niekomu neskor pomoze.
Anonymný napísal(a)…
Ahoj, vdaka za odpoved. Modul je zasunutý spravne aspon myslim, mozno to bude tym ,ze mi ho vobec neskontrolovali iba mi ho dali a povedali chodte domov tam Vas to bude uz navigovat. Asi ho pojdem teda vymenit, ale pred tym ako to urobim by som si chcel byt isty , ze je vadny. Ty mas tiez Tv Samsung takze by tam malo by to iste menu....Co si urobil potom ako si tam strcil tu kartu zapol telku a pockal 30 minut na ciernej obrazovke s oknom ´zakodovany signal´ alebo si spustil v Menu automaticke ukladanie a nieco si tam nastavoval? Mam UPC Digi basic takze by tam malo byt relativne dost programov a zatial ide len markiza... proste tie co ti vysielaju digi aj bez karty. Za odpoved vopred dakujem
Anonymný napísal(a)…
Ak si to dobre pamätám, tak potom sa telka reštartla a už sa zobrazili programy. Nenastavoval som v telke vôbec nič. On tým, že mu dáš kartu a dekóduje si programy by ti ich mal sám potom všetky zobraziť.
Ja to vidím tak, že máš buď chybný modul, alebo nie je dobre zastrčený.
Anonymný napísal(a)…
uz som to vyriesil, isiel som do UPC kde sa pozreli na kartu a usudili, ze omylom dali ich zamestnancovi moju kartu do jeho modulu a zase jeho kartu do mojho modul, proste chaos. To znamena, ze nikdy neboli sparovane. Nakoniec to teda vymenili sparovali aj aktualizovali aby som nemusel 30 min doma čakat, aj ukazali funkcnost na ich Philipse. Uz to fici. Poučenie na zaver je lepšie to tam nechat odskušať :)
Dano napísal(a)…
Tak super. Určite je lepšie si to tam nechať odskúšať, len niekedy sa tam človeku nechce čakať. Ale asi to za to stojí, aby s tým potom neboli takéto patálie.
Som rád, že Vám to funguje. Verím, že ten HD program (aj keď teraz neviem či je v balíku BASIC nejaký) si užijete. :)
Anonymný napísal(a)…
upc využívam už roky ,ale teraz som zmenil služby a hned samý problém-nafasoval som základný STB-problém-po 4 dnoch sa cez podporu zistilo,že nebol správne spárovaný s kartou a preto mi to od začiatku nefungovalo.Rozhodol som sa pre Ca modul-a nefunguje-som zvedavý kde je chyba už som skúsil s pomocou podpory všetko
Dano napísal(a)…
...si proste človek šťasteny...:)

ale nie..verím, že keď sa ti podarí rozchodiť modul..budeš spokojný...

držím palec
Anonymný napísal(a)…
No ubehol týžden a nič-dúfam že mi neoznámia že chyba je v tv(samsung).A tak som sa tešil že sa zbavím blbých káblov STB
Anonymný napísal(a)…
no ja mam takisto problem s nastartovanim tej karty.uz som skusal hocico a pretelefonoval som pol dna a nic akurat dajaky technik mi povedal ze za poplatok 10€ mi to pride nastavit.Tak sa pytam co to kua za firm je ked ti daju kartu a dalej seru na zakaznika a povedia urob si to ako chces ved mi to uz mame zaplatene a niet uz cesty spat.Poradte mi niekto ako to spojazdnit,lebo upc ma zakaznika na haku.dakujem J.Presov
Dano napísal(a)…
no tazko povedat ked uz si tolko vyskusal. kazdopadne by to malo byt sparovane na strane upc a potom cca 10 min instalacie u teba.
mna uz ine nenapadne. jedine ako to tu uz niekto mal, chybna karta
Anonymný napísal(a)…
Tiež som mal problém s inštalaciou CA modulu od UPC. Zmenil som krajinu na FINSKO a teraz to pracuje dobré až na diakritiku. Mám TV LG. Vie niekto poradiť čo je potrebné urobiť aby správne pracovala diakritika.
Dano napísal(a)…
Ja som niekde v minulosti v nejakom fóre našiel na diakritiku toto - možno ti to pomôže, citujem:
---------
diakritika pri EPG CA modul
Vygoogli si ako sa dostat do servisneho rezimu pre tvoj TV. Ja mam 42pfl8404 - v servisnom rezime bolo treba zapnut DVB-C, aby bezal nezavysle od krajiny (myslim treba zmenit z hodnoty Country dependent na On). Ked to zmenis, nezabudni dat store. Potom sa odporuca nachvilu vypnut tv z elektriky... Nasledne treba znovu naladit tv - ako krajinu odporucam zvolit Cesko - ak zvolim Slovensko, EPG nefunguje tak ako by clovek ocakaval... Potom bezi vsetko ako ma - DVB-C funguje, diakritika tiez....
Anonymný napísal(a)…
No takže dnes mi doručili nový modul. Tá reklamácia trvala viac ako 3 týždne.Najprv som ho zaniesol do UPC v Trnave,tam povedali že ho odskúšať nemožu a musia ho poslať do Blavy.No a až teraz(samozrejme až po tel.urgovaní mi prišiel nový-vymenený.Sranda je že nejde ani ten.Vypisuje to isté-najrv Authorisation card a hned potom Chyba ukladania CI+.Skúsim ešte zajtra niečo poriešiť znova cez podporu.Je fakt že služby majú mizerné.Ešte budem musieť nakoniec dotiahnuť ozaj nejakého technika a zaplatiť další peniaz.A to už riešim mailami s nimi problém s mailovou adresou od nich.Oni mi po tej zmene služieb zmenili adresu bez nejakého predošlého upozornenia a mám s tým teraz dosť problém
Dano napísal(a)…
ty si písal, že máš tv samsung?
aký typ? Skúšal si dať doňho najnovší firmware? možo by to mohlo pomôcť
ja mám samsung tiež a išlo v poho..
Anonymný napísal(a)…
Hej -dal som najnovší pre moj typ tv.Podpora UPC už dala ruky preč-že z ich strany zrejme problém nie je a mám modul vyskúšať na inom tv
Anonymný napísal(a)…
Mám typ LE 32C530.Chyba ja zrejme v TV -skúšal som modul na inom tv LE 32B551 a tam naskočil v pohode
Anonymný napísal(a)…
No konečne-po záručnej oprave TV -výmene akejsi modulovej dosky to konečne ide
Anonymný napísal(a)…
Zdravím všetkých, vlastním plazmový TV Samsung 8 série a po doručení CI+ karty od UPC som mal trochu problémy s jej sprevádzkovaním. CI+ kartu TV rozpoznal, spustil inštaláciu no televízne stanice nenašiel. Moja rada ostatným: pôvodný STB od TV úplne odpojte (nenechajte zapojený ani SCART ani nič iné) investujte do kvalitného "koaxiálneho" kábla, ktorý je potrebný na prepojenie TV a koncového zariadenia UPC a potom len založte CI+ kartu do TV (ja som TV pri tom úplne odpojil od el. energie )a po zapnutí TV spuste automatické ladenie. TV vyhľadá a uloží všetky stanice, počkajte aspoň 30 min a potom TV vypnite a zapnite. Prepínanie medzi programami je omnoho rýchlejšie ako s pôvodným STB a obraz omnoho kvalitnejší. Investíciu do CI+ karty neľutujem. S pozdravom Paťo
Dano napísal(a)…
dik za príspevok, určite niekomu pomôže
Anonymný napísal(a)…
Ja mám problém taký, že mi stále vypisuje CHYBA UKLADANIA CI+ ... už ma to riadne žerie. Mám Samsung LCD a neviem či to ísť reklamovať, alebo čo?
Anonymný napísal(a)…
Ja mám hneď zo začiatku jednu veľmi podstatnú pripomienku. Uviesť cenu 60Eur za CA modul je troška nepremyslené tvrdenie. HD STB ci DVR STB nemá žiadny klient UPC vo vlastníctve ale v PRENÁJME (mesačne 4-6 Eur v závislosti od toho akú dostal klient cenu keď si zavádzal UPC televíziu, poďme si to zrátať za 24 mesiacov, čo je bežná doba viazanosti, zaplatíme 96-144 Eur). Takže ešte stále sa Vám zdá 60 Eur veľa za zariadenie, ktoré je Vaše? Pozor!!! Karta nie je Vaším vlastníctvom.

Teraz k praktickej stránke veci pre majiteľov Panasonic TX-P42UX30E. Nechajme obkecávačiek a poďme rovno k veci.
Nič neprebehne automaticky po vložení CA modulu do TV ako to bolo u vyššie spomenutého Samsungu (jedine ak by ste mali DVB-C nastavené ako prednastavené v továrenských nastaveniach). Takže treba ísť do MENU - SYSTEMOVE MENU - POVODNE NASTAVENIA a potvrdiť toľkokrát koľko si TV žiada :) ... Potom na žiadosť TV vypnime (pomocou tlačidla na úplne vypnutie TV na jeho ľavej strane dole pri pohľade spredu). Teraz je ideálne vložiť CA modul (kontakty smerom do TV kartu držať tak, aby bol text na karte normálne čitateľný-teda nie horeznačky, pretože karta sa dá vložiť aj opačne-horeznačky, pričom môže prísť k poškodeniu CA modulu) Po zapnutí TV si zvoľte jazyk menu Slovenčina (alebo aký Vám vyhovuje) a krajinu treba zvoliť Švédsko (nie Slovensko).
Ďalší krok je voľba preferovaných vstupov (ponúka DVB-T, DVB-C, analóg), takže vyberieme DVB-C (ja mám iba toto, keďže iné zdroje TV signálu nepoužívam (STB, SAT atď.), táto voľba nemá vplyv na ostatné vstupy ako AV1,AV2, HDMI, SCART, tie sa dajú nastavovať individuálne neskôr priamo z menu.

Modul sa sám prihlási, vyhľadávanie (2 položka) prepnúť na úplné alebo plné a zvolíme si symbol rate ksymb podľa tejto stránky http://www.upc.sk/televizia/upc-prijimace/ca-modul/ potom spustiť hľadanie a čakať koľko bude treba (píše 10min, čo je blbosť). Asi do 40-60 percent nič nenájde, tak sa neľakajte a po ukončení, tadáááá ... môžete smelo pozerať :)

pre príp dotaz markus.kohut@gmail.com
Dano napísal(a)…
ďakujeme za info
Anonymný napísal(a)…
Zdravim.
Mne to tiez sopciatku neslo.Volal som s technickou podporou, ale ten pan o tom ani nemal paru.Radil mi, ze hned po zasunuti by to malo ist a nic netreba ladit, ale to bola blbost.Dal som ladit kanali automaticky.Odklikol som automaticky/kabel/digitalny/ponechal som siet a odklikol OK na ovladaci.Naladilo mi to vsetkych 137 kanalov, ale nic mi neslo a pisalo, ze kodovane, tak som to chvilku nechal tak a zhruba po 5 minutach kanaly naskocili same tak to skuste takto.Prijemne sledovanie
Anonymný napísal(a)…
Len upresnenie, ten lepsi obraz nieje placebo. Signal stanic je vysielany v PAL s 576i riadkami a s CI modulom ho telka dostne v tejto kvalite. Tie STB od UPC degraduju signal z 576i na 480i(americka norma NTSC), preto je SD obraz s CI modulom lepsi.
Anonymný napísal(a)…
Predam CA modul od UPC, registrovany v systeme popripade nastavim. Som pracovnik UPC. Ak mate nejake otazky, piste mail na: denismihok@gmail.com Cena CA modulu na predajni UPC je 80 eur. Ja Vam dam novy za 35 eur.
Anonymný napísal(a)…
CA-Modul je dobra vec, DVB+C uz podporuje fakt takmer kazdy televizor za slusne ceny. No je to len jednoucelova vec, ja napriklad set top box uprednostnujem a viac sa mi paci Magio.
Anonymný napísal(a)…
Funguje CI modul aj na telke značky ORAVA LT-823 B45MB?
Anonymný napísal(a)…
mam zaujem o kupu ca modulu. ozvite sa
Anonymný napísal(a)…
Prosim pomozte mi nevie mi naist cviac ako 3 programy a mam to. Na finskej. Republike nechapem tomu. Mam typ televizora philips .
Anonymný napísal(a)…
zdravím vás páni,

zvažujem kúpu ca modulu, no na internete som videla moduly aj za 30, 40, 50 EUR. UPC ho momentálne ponúka za 80. zaujímalo by ma, či mi vie niekto poradiť na aké parametre sa mám zamerať, ako zaručiť, že môj modul bude fungovať s kartou od UPC/SKYLINK (pretože som sa stále pevne nerozhodla, ktorého operátora zvolím). CA modul SKYLINK ready nie je problém, skôr je ťažké zistiť, či by fungoval aj s UPC. resp. myslíte, že v centrále v BA budú mať nejaký "morálny" problém spárovať mi modul z vonka s ich kartou?
Dada
Anonymný napísal(a)…
Dobrý večer prajem ,potrebujem radu mam Tv philips s DVB-T tunerom bude mi fungovat modul CA aj DVB-T tunerom vopred dakujem.
Anonymný napísal(a)…
Mam TV Thomson aj a modul CA.Stale idu iba SVK programy aj ked technik po telefone tvrdil ze mi posle dekodovaci balik a do hodinky to bude frcat tak nic aj ked naslo 180 kanalov vsetky su kodovane.
Dano napísal(a)…
Ak Vám modul nefunguje, nezobrazuje programy treba riešiť:

- či je všetko správne zasunuté ako má byť
- či je karta aktivovaná od Vášho poskytovateľa
- či sú spustené balíky, ktoré ste si zaplatili

Ak toto všetko je OK, tak potom len trpezlivosť, občas aj hodina a viac od aktivácie a znovu načítať/vyhľadať kanály.

Ak nepomohlo ani to, tak volať poskytovateľovi.

K otázkam či bude fungovať modul.
Štandardne ak máte na TV možnosť vložiť CA modul, tak to aj TV podporuje a malo by to fungovať. Vždy je ale najlepšie sa opýtať u Vášho poskytovateľa.
Držím palce.
Anonymný napísal(a)…
moze sa stat ze tv podporuje len karty CI ?
pretoze od upc mam CI+
Anonymný napísal(a)…
S CI kartou nemôžete používať archív, čo je obrovská nevýhoda
StevenHWicker napísal(a)…
I got here much interesting stuff. The post is great! Thanks for sharing it! Amazon Echo dot cena
Anonymný napísal(a)…
Ahoj Dano,
Mám plazmový Pioneer TV z roku 2005. CI modul som nainštaloval, ale išli len niektoré programy. Nie všetky v balíku. Kontaktoval som aj UPC. UPC na diaľku kartu reserovalo nastavovalo, ale naladiť všetky programy nešlo. Nevie mi niekto poradiť v com môže byt problém? Je možné, že je problém vo frekvenčnom rozsahu tv? Lebo je starší? Ladenie mu ide pomerne rýchlo a naladí iba 22 programov...?!
Vďaka
Anonymný napísal(a)…
Ahoj Dano,
Mám plazmový Pioneer TV z roku 2005. CI modul som nainštaloval, ale išli len niektoré programy. Nie všetky v balíku. Kontaktoval som aj UPC. UPC na diaľku kartu reserovalo nastavovalo, ale naladiť všetky programy nešlo. Nevie mi niekto poradiť v com môže byt problém? Je možné, že je problém vo frekvenčnom rozsahu tv? Lebo je starší? Ladenie mu ide pomerne rýchlo a naladí iba 22 programov...?!
Vďaka

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kto za mňa povysáva? iRobot Roomba 980.

Úvod Ubehlo už asi 6 rokov od doby, kedy som písal recenziu na   Roombu 780 . Bol to môj prvý robotický vysávač a bola to láska na 1. pohľad. To znie zvláštne, ale je to pravda. Doba pokročila a je tu nový top model Roomba 980. Zmúdrel nový Robo natoľko, aby sa oplatilo opäť do neho investovať? Vie už konečne vyskočiť na poličku a utrieť prach? Vie si konečne pred vysávaním upratať? Cena je pomerne vysoká, tak by asi mal všetko toto ovládať. Roomba 980 vychádza z predošlých modelov. To znamená, že ak ste mali predchádzajúce verzie, viete zhruba čo Vás čaká. Ak nie a chcete vedieť všetky detaily, stačí si pozrieť moju recenziu na Roomba 780 . Nechcem Vám písať to, čo už je napísané   a preto sa zameriam hlavne na zmeny, vylepšenia a celkový dojem z nového Roba. Poďme na to. Tip: Na konci článku je jedna informácia, ktorá môže byť zaujímavá pre tých, čo majú záujem o niektorého iRobota .  Ó, aký fešák. Roomba 980 je vlastne taká istá ako Room

Recenzia iRobot Braava 380. Poďme umývať.

Náš Robo, o ktorom som písal asi pred dvoma rokmi tu , dostal sestričku. Oficiálne sa volá iRobot Braava 380. U nás je to ale "Bára". Máme ju doma asi mesiac, ale už nadobudla štatút nedotknuteľnosti. Rovnako ako Robo. Nedáme na nich dopustiť. V praxi to znamená, čo sa nechce robiť nám, urobí Robo. Čo sa nechce robiť Robovi, urobí Bára. Jednoducho potom, ako Robo dovysáva, prichádza na rad jeho sestra. Tento mikro robot dokáže vytierať nasucho, ale hlavne dokáže umývať podlahy, parkety, kamenné dlažby a iné tvrdé povrchy. Recenzia obsahuje okrem fotiek aj videá, ako si poradí s fľakom alebo s prahovou lištou.  Po veľkej Scoobe a malej Scoobe 230 vydala firma iRobot nové umývacie zariadenie. Funguje trošku na inom princípe. Je to skôr mop ako vysávač. V praxi to znamená, že nepúšťa vodu na zem a potom ju nevysáva. Využíva handru z mikrovlákien, ktorú si pravidelne navlhčuje zo zásobníka vody a tým stiera podlahu. Takto dokáže umyť až 33 m2 plochy. To je oproti

Recenzia iRobot Roomba 780

Poznámka: Recenziu som postupne dopĺňal o nové poznatky a zistenia.  Voľakedy sci-fi, dnes realita. Po naozaj dlhom zvažovaní som si po umývačke riadu zaobstaral aj robotický vysávač. Ako mám vo zvyku, najprv som iba veľa čítal o rôznych značkách a typoch. Po dlhom štúdiu dostupných materiálov a fór padol výber na značku iRobot. V slabej chvíli som sa pohrával aj s myšlienkou kúpiť Samsung NaviBot S. Lákala ma na ňom funkcia automatického čistenie robota. Ako som neskôr pochopil (aj keď nemám vyskúšané), som rád, že som si vybral iRobot. O tom ale neskôr. Podľa mojich zistení dosahuje iRobot najlepšie výsledky pri vysávaní.  Niekedy okolo polovice júla 2011 som bol tiež veľmi blízko zakúpeniu verzie Roomba 581, čo bola vtedy najvyššia rada. Dozvedel som sa však, že onedlho má vyjsť nová 700-ková rada a tak som si radšej počkal. Verím, že som urobil dobre. Na začiatku hneď priznám, že nemám osobné skúsenosti so žiadnym iným typom robotického vysávača. Dokonca ani so staršími