Preskočiť na hlavný obsah

Recenzia HTC HD2 leo



Popularita smartphon-ov na našom trhu ale aj celosvetovo stúpa. Nedávno som si zadovážil jeden pekný kúsok a tak som sa rozhodol napísať „malinkú“ recenziu.
Keď môj starý mobil koncom roka 2009 začal dosluhovať, musel som hľadať nového nástupcu. Keďže som už veľký chlapec a ako tak základné životné potreby zabezpečené mám ja aj moja rodina, rozhodol som sa nájsť niečo dokonalé, niečo pre mňa perfektné, jednoducho ideál aj keď možno za trošku viac € (padli na to moje narodeniny aj Vianoce ). Túto časť nebudem celú rozoberať. Výsledkom bola objednávka zariadenia HTC HD2 – Leo ktoré mám doma už skoro pol roka.

"Moje video Video Spb mobille shell 3.5"

Môj predchádzajúci mobil nebol ani smartphone ani dotykový. Bol to obyčajný "blbý" telefón, ktorý ale dokázal krásne poslúžiť a splnil aj niektoré moje bussiness nároky ako: dobrý kalendár, pripomienky, nastaviteľnosť a pod. Bola to Nokia 6280. Slúžila dobre. Nech odpočíva v pokoji tam, kde je. V zásuvke.
Ešte skôr než sa rozpíšem o vlastnostiach, funkciách a pod., upresním moje priority aby ste vedeli, či vôbec uvažujeme aspoň trošku rovnakým smerom. Môj nový telefón potrebuje mať hlavne:
- veľmi rýchle reakcie, nie mobil typu - kliknem na obrazovku a môžem si odbehnúť na kávičku
- pohodlné prezeranie netu – nie aby som listoval jednu stránku na 100 malých obrazovkách
- totálnu pripojiteľnosť - wifi, 3G, HSDPA, BlueTooth, GPS
- pohodové prezeranie fotiek
- dobré dátové úložisko - napr. SD karta. Chcem sa vyhnúť tomu, že dám 3 aplikácie do pamäte a skončil som.
- dobrý potenciál

Tá posledná priorita (mohla byť pokojne napísaná aj ako prvá), rozhodla práve o tom, že pôjdem do HD2. Keď sa pozriete na parametre prístroja okamžite vidíte, čo ponúka. Jeden z dôležitých údajov je aj operačný systém na ktorom beží. Windows mobile 6.5. Áno, je tu už nový Android so svojimi novými verziami a možnosťami, ale v čase môjho výberu som vsadil radšej na už overené, existujúce prostredie s veľkou užívateľskou základňou, čo sa neskôr tiež ukázalo ako výborný ťah(o tom neskôr). Takže poďme na to.

Spracovanie.

Telefón má výborné továranske spracovanie. Na 1. pohľad vyzerá elegantne. Dominuje mu obrovský 4,3 palcový display vyrobený z tvrdeného skla. Onú tvrdosť dokazujú aj mnohé videá na YouTube, kde sa ruskí chlapci pokúšajú toto sklo nejakým spôsobom poškriabať, rezať a pod. Samozrejme nie je nerozbitné a tak nájdete na nete aj HD2 v stave, v akom by ste svoj vidieť určite nechceli. Zo zadnej strany je možné na prvý pohľad rozoznať kryt batérie od zbytku zadnej časti telefónu. Je to preto, že samotný kryt je trošku do šeda a hlavne, je z kovu. Nad krytom batérie je objektív fotoaparátu a hneď vedľa led diódy, ktoré osvetlia pokojne aj celú miestnosť (myslím takú cca 4x5m). Tie je možné po nainštalovaní free aplikácie využívať aj ako výbornú baterku s troma úrovňami intenzity svietenia (aplikácia sa volá HTCFlashlight). Tá najsilnejšia svieti ozaj výborne. Objektív žiaľ nie je zapustený do tela a hlavne má veľmi ostré hrany. Toto môže niekomu prekážať viac, inému menej. Hrana je však tak ostrá, že keď telefón ťaháte po stole chrbtom dolu (teda hore display-om), tak cítite, ako sa objektív jemne zarýva do stola, resp. podložky. Mne osobne to však neprekáža. Používam silikónový grip z ebay-u (cca 7 Eur) pre prípad pádu. Tento grip zabezpečí, že objektív z tela telefónu nevytŕča. Na spodnej hrane (tam kde sú tlačítka), je micro USB port slúžiaci na synchronizáciu a nabíjanie. Telefón je sám o sebe trošku väčší a preto sa môže ľuďom s menšou rukou horšie držať. To si však musí vyskúšať každý sám.

Užívateľské prostredie.

Firma HTC začala nedávno dávať do svojich zariadení nové prostredie nazvané Sense. Tento interface je veľmi podarený a dá sa povedať aj šikovne navrhnutý. V každom prípade ja som skúšal aj iné možnosti a skončil som pri SPB Mobile Shell momentálne vo vs. 3.5.5 (úvodná obrazovka na obr.), ktorý je pre mňa perfektný (cca 30 €). Z tohto dôvodu nemôžem popisovať funkčnosť natívneho prostredia a budem sa skôr venovať tomu, čo sa z mobilu vytvoriť dá pomocou iných programov. Predsa len niektoré vychytávky vychádzajú zo základného systému a tak ich spomeniem. Neskutočne ma prekvapilo, akým spôsobom HTC rieši detaily, ktoré pokiaľ viem nerieši ani taký dokonalý výrobca ako Apple pri jeho iPhone.
Drobnosti ktoré ma dostali:
- automatické stišovanie zvonenia pri zdvihnutí telefónu zo stola. Toto funguje na základe G-sensora (gravitačného senzora) ktorý tam je. Pri hlasnom zvonení a zodvihnutí sa hlas zníži na minimum.
- automatické prepnutie na vibrovanie v prípade, ak máte mobil v kabele, vo vačku resp. v nejakom uzavretom malom priestore automaticky sa zapne aj vibrovanie. Opäť zabezpečuje senzor, ale tento krát „približovací“, ktorý telefón zároveň využívať pri samotnom telefonovaní, kedy ak si ho priložíte k uchu a vytáčate číslo, resp. už voláte, vypne display.
- zavibrovanie pri samotnom spojení hovoru. Výborná vec, ktorá mi chýbala už pri starých mobiloch a vtedy som o nej len sníval. Jednoducho dáte vytočiť číslo a môžete chodiť, rozprávať sa s niekym alebo len tak nechať ruku pustenú pri tele s tým, že ak už človek na druhej strane zodvihne, telefón Vám jemne, kratučko zavibruje. Pre niekoho úplne blbosť, pre mňa perfektná vec.
- prepnutie na reproduktor. Ak pri vytáčaní hovoru položíte telefón dolu displayom na nejakú podložku. Telefón sa prepne na reprák, ten vám signalizuje zvonenie a vy sa môžete napríklad prezliekať. Ak volaný zodvihne, vy jednoducho zoberiete telefón do ruky a ten sa automaticky prepne späť na slúchadlo ....quitly brilliant 
- inteligentné vyhľadávanie v tel. zozname – začnete písať meno hľadanej osoby (je jedno či krstné, priezvisko alebo jeho prezývku) a telefón vám okamžite po každom písmene ponúka výsledok spĺňajúci vaše kritéria
Samozrejme všetky tieto vychytávky je možné vypnúť (asi okrem inteligentného vyhľadávania). Takže ak náhodou nie ste práve ich fandom, tak ich využívať nemusíte.
Teraz k software-ovej výbave trošku bližšie. Sú tu dva pohľady. Prvý, môžete byť bežný užívateľ a takto kúpený stroj si užívať v stave akom je. Tým pádom máte prístroj s pekným prostredím, oku lahodiacim počasím, občas možno s nejakou chybou a pod. Tento typ užívateľa by som skôr tipol na iPhone. Dá sa povedať, že Apple robí prístroje práve pre tento typ ľudí. Vždy perfektný, nadupaný a ...uzavretý tak, že tam skoro nič neurobíte. Sú síce možnosti jailbraiku, ale neviem či aj po otvorení Apple systému nájdete toľko nadšencov vytvárajúcich dokonalý freeware ako na Windows mobile. Asi nie.
Pohľad druhý (môj), už je podľa mňa o tom, na čo je tento stroj predurčený. To sú úpravy, zmeny, prispôsobovanie, tweakovanie a neviem čo všetko. Tu sa dostávame do roviny, kedy sa užívateľ neuspokojí s tým, čo má, ale skúsi zistiť, aké možnosti v sebe HD2 skrýva. To, čo je v ňom je asi len v málo zariadeniach súčasnosti. Dnes každý, kto sa vie a hlavne chce so svojim prístrojom hrať pozná napr. stránku forum.xda-developers.com. Toto je link, ktorý vám poskytne nespočetné množstvo informácii, nápadov, aplikácii, rád a aj pomoci. Žiaľ nie každý vládne angličtine a o to je to trošku ťažšie, ale čo dnes nevyrieši Google že?  (google translate).

Výdrž a batéria

Tak toto je veľmi zradná časť. Tak ako by som mohol napísať, že je výdrž tohto mobilu s baterkou o kapacite 1230 mAh slabá a vydrží Vám deň, tiež by som mohol napísať, že je na pomery smartphon-u výborná. Všetko záleží od užívateľa. Od jeho návykov, potrebe aktualizácii ale predovšetkým od schopnosti nastaviť si telefón tak, aby vydržal čo najdlhšie. K tomu je určite potrebných pár freeware programov (o tom neskôr). Mne osobne vydrží baterka ak ju používam bežným spôsobom cca 2-3 dni (bežný spôsob je u mňa cca 3 asi 3 minútové hovory, 5 sms, 15 minút internet, aktualizácie 2 mailových schránok a tiež aktualizácia počasia každé 4 hodiny. Využívam iba 2G sieť, pretože O2 žiaľ 3G nemá a možno tiež cca 30 minút hrania s telefónom, podsvietenie je vždy na 2. najnižšom stupni -postačuje)

Základ je ROM

Ak sa rozhodnete ísť druhou cestou, prvé čo budete riešiť je ROM. Pod týmto treba chápať systém, ktorý máte nahratý v HD2. Pár šikovných ľudí urobilo nástroj, ktorý umožňuje nahrať si na Váš mobil akýkoľvek ROM, ktorý na fórach nájdete. Volá sa HSPL, resp. HSPL 2 a už sú asi aj ďalšie. Pomocou neho si napálite (flashnete) hociktorý cookies (cháp ako vytvorený užívateľom) ROM z fóra. A že ich je teda požehnane. Niektoré sú vyladené viac, iné menej. Úspešnosť sa dá merať napr. aj podľa návštevnosti autorovho thereadu (vlákno, kde píše o svojom ROM-e). Ja som vyskúšal asi 5 ROMov (ach tie dvojzmysly ) a skončil som pri Artemis-ovi. Jeho kúsok je ozaj špička v rýchlosti aj stabilite. Jeho vlákno je TU.

Dodatočná software-ová výbava

Teraz sa vrátim k niektorým programom a aplikáciám, ktoré v mobile neboli a ja som považoval za nevyhnutné ich mať. Aby tento článok nebol na 10 strán skúsim to zhrnúť.
1) SPB Mobile shell (platené) – alternatívne užívateľské rozhranie ktoré mi maximálne vyhovuje. Jeho nastavovanie a upravovanie je jednoduchšie ako Sense. Možno nemá tak krásne počasie, ale mne príde ako efektívnejšie.
2) Opera v10 - asi nie je treba písať viac
3) Resco Explorer (platené) – netreba predstavovať – dokonalá alternatíva súborového prehliadača s finger friendly (priateľským k prstom :ô)) prostredím
4) Resco Photo Manager v7 (platené)- perfektný prehliadač fotografií. Rýchly, využívajúci multidotyk s mnohými vychytávkami.
5) PhoneWeaver (platené)- program na automatizáciu profilou. Cez neho si môžete napr. načasovať, že telefón sa zapne ráno o 7 a vypne o 22,00 a pod.
6) BattClock – jeden z najdôležitejších programov pre tých, čo skúšajú stále nejaké nové aplikácie, inštalujú a pod. Tento program mimo iné dokáže zobraziť aktuálnu spotrebu batérie. To Vám pomôže napr. v tom, že ak si niečo nainštalujete a zistíte, že zrazu máte väčšiu spotrebu, máte to odinštalovať. Tento program som objavil len nedávno. Bez neho to bolo peklo. Vždy som tam dal nejaký nový soft, ktorý proste občas ostal visieť a žral baterku. Ja som nevedel ktorý to je, lebo som ich dával viac naraz, alebo som si spotrebu batérie všimol neskôr. Teraz to viem okamžite. 
7) LMT ovládanie mobilu gestami prsta – možno to poznáte zo stolového PC. Pomocou gesta s myšou spustíte aplikáciu alebo vykonáte príkaz. To isté platí tu len gestá robíte prstom na obrazovke mobilu. Tiež výborná vec.
8) SASHIMI autoinstaller v8– toto je aplikácia, ktorá za vás po flashnutí nového ROMu nainštaluje a ponastavuje všetko čo treba. Nastavovane aplikácií robíte cez zálohované registračné klúče ktoré si musíte samo urobiť vy cez nejaký editor registrov - napr. aj Resco Explorer to umožňuje.
9) AMeBA – aplikácia kde si nastavíte, že krížik bude štandarne aplikácie zatvárať a nie minimalizovať ako je tomu štandardne
10) CorePlayer (platené) – prehrávač videa – prehrá aj DivX, Xvid, Avi a pod. Netreba nič upravovať, len si nahráte na kartu film a pozeráte.
11) KeePassPPC – takzvaná peňaženka kde si pod jedným heslom môžete uchovávať všetky svoje ostatné heslá, prístupy, a tajné veci  - staršie rozhranie ale super funkčné.
12) LeoExtendedNotify – môžete si nastaviť, aby vám pri nejakej akcii – (nová sms, mms, pripomienka, mail a pod.) blikali klávesy. Je to fajn, hlavne keď nefunguje notifikácia o novom maily. To žiaľ neviem prečo ale toto mi to dostatočne vynahradilo.
13) WKTask- tak manager, ktorý funguje ak panel úloh, resp. Taskbar (dolná lišta) vo windowse. Mne bol tento programík najbližšie k tomu čo som chcel. Existuje ale mnoho taskbarov populárnejších než tento.
14) Ruttensofts CloudFiles (platené) – ak poznáte a používate dropbox, tak tento program budete milovať. Je to mnou dlhoočakávaný program ktorý som potreboval a nedávno vyšiel. Synchronizácia súborov medzi vašimi PC a teraz už aj mobilom.
15) Klaxon – alternatívny budík
16) FingerKeyboard – najlepšia alternatívna soft klávesnička pre Windows mobile – perfektná, s obrovskými možnosťami nastavenia a skinov-ania.
17) MortScript – ak viete trošku programovať tak pomocou tohto si viete vytvoriť skripty (programíky), ktoré urobia to čo chcete. Ak neviete, môžete pozrieť na forach tohto programu čo hľadáte a možno nájdete hotové kódy od iných nadšencov.

To je asi všetko čo ma tak „narýchlo“ napadlo . O tomto mobile by sa dalo písať celé týždne ale kto by to čítal. Dnes teda aspoň toľko. Verím, že Vám niektoré info pomôžu k tomu, aby ste vedeli tento skvelý prístroj zase o niečo viac využívať.

(1948)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kto za mňa povysáva? iRobot Roomba 980.

Úvod Ubehlo už asi 6 rokov od doby, kedy som písal recenziu na   Roombu 780 . Bol to môj prvý robotický vysávač a bola to láska na 1. pohľad. To znie zvláštne, ale je to pravda. Doba pokročila a je tu nový top model Roomba 980. Zmúdrel nový Robo natoľko, aby sa oplatilo opäť do neho investovať? Vie už konečne vyskočiť na poličku a utrieť prach? Vie si konečne pred vysávaním upratať? Cena je pomerne vysoká, tak by asi mal všetko toto ovládať. Roomba 980 vychádza z predošlých modelov. To znamená, že ak ste mali predchádzajúce verzie, viete zhruba čo Vás čaká. Ak nie a chcete vedieť všetky detaily, stačí si pozrieť moju recenziu na Roomba 780 . Nechcem Vám písať to, čo už je napísané   a preto sa zameriam hlavne na zmeny, vylepšenia a celkový dojem z nového Roba. Poďme na to. Tip: Na konci článku je jedna informácia, ktorá môže byť zaujímavá pre tých, čo majú záujem o niektorého iRobota .  Ó, aký fešák. Roomba 980 je vlastne taká istá ako Room

Recenzia iRobot Braava 380. Poďme umývať.

Náš Robo, o ktorom som písal asi pred dvoma rokmi tu , dostal sestričku. Oficiálne sa volá iRobot Braava 380. U nás je to ale "Bára". Máme ju doma asi mesiac, ale už nadobudla štatút nedotknuteľnosti. Rovnako ako Robo. Nedáme na nich dopustiť. V praxi to znamená, čo sa nechce robiť nám, urobí Robo. Čo sa nechce robiť Robovi, urobí Bára. Jednoducho potom, ako Robo dovysáva, prichádza na rad jeho sestra. Tento mikro robot dokáže vytierať nasucho, ale hlavne dokáže umývať podlahy, parkety, kamenné dlažby a iné tvrdé povrchy. Recenzia obsahuje okrem fotiek aj videá, ako si poradí s fľakom alebo s prahovou lištou.  Po veľkej Scoobe a malej Scoobe 230 vydala firma iRobot nové umývacie zariadenie. Funguje trošku na inom princípe. Je to skôr mop ako vysávač. V praxi to znamená, že nepúšťa vodu na zem a potom ju nevysáva. Využíva handru z mikrovlákien, ktorú si pravidelne navlhčuje zo zásobníka vody a tým stiera podlahu. Takto dokáže umyť až 33 m2 plochy. To je oproti

Recenzia iRobot Roomba 780

Poznámka: Recenziu som postupne dopĺňal o nové poznatky a zistenia.  Voľakedy sci-fi, dnes realita. Po naozaj dlhom zvažovaní som si po umývačke riadu zaobstaral aj robotický vysávač. Ako mám vo zvyku, najprv som iba veľa čítal o rôznych značkách a typoch. Po dlhom štúdiu dostupných materiálov a fór padol výber na značku iRobot. V slabej chvíli som sa pohrával aj s myšlienkou kúpiť Samsung NaviBot S. Lákala ma na ňom funkcia automatického čistenie robota. Ako som neskôr pochopil (aj keď nemám vyskúšané), som rád, že som si vybral iRobot. O tom ale neskôr. Podľa mojich zistení dosahuje iRobot najlepšie výsledky pri vysávaní.  Niekedy okolo polovice júla 2011 som bol tiež veľmi blízko zakúpeniu verzie Roomba 581, čo bola vtedy najvyššia rada. Dozvedel som sa však, že onedlho má vyjsť nová 700-ková rada a tak som si radšej počkal. Verím, že som urobil dobre. Na začiatku hneď priznám, že nemám osobné skúsenosti so žiadnym iným typom robotického vysávača. Dokonca ani so staršími