Preskočiť na hlavný obsah

Pro evolution soccer 2010

PES 10 demo
Rok sa s rokom zišiel ....hodilo by sa „a nový PES k nám prišiel...“ ale to znie veľmi infantilne, takže radšej ...môj fotbalček už vyšiel... Ako dopadol, čo priniesol a naopak, čo nie Vám popíšem v tejto recenzii.

PES 2010 vs FIFA 2010

Aj keď DEMO nie je komplet hra, je z neho možné vyčítať, akým smerom sa bude hra uberať. Či pôjde skôr o zlepšenie a máme sa na čo tešiť, alebo „padne na hubu“ a hráč o to ani nezakopne. Na prvú alternatívu sme si u PES série už zvykli a tak by bola veľmi veľkým prekvapením alternatíva druhá. O nej však podľa môjho názoru môže hovoriť FIFA 10 ktorá si myslím, je už úplne mimo hry. Chlapci z EA zabili zbytočne mesiac času (viac tomu venovať určite nemohli). Demo, čo som vyskúšal som s vypätím všetkých mojich síl vydržal hrať asi 30 min. Bola to ozaj hrôza. Fantastické super kĺzačky s ktorými každý hráč s trochou cviku vypichne loptu komukoľvek. O grafickej stránke ani nehovorím, hrači boli asi nejak geneticky modifikovaní mutanti s mega hlavami. Ale to je na inú debatu a recenziu.

Realita alebo hra?
V DEME máte možnosť hrať za 6 tímov. Liverpool, Barcelonu, Nemecko, Španielsko, Taliansko a Francúzsko.
Je to fajn výber, len škoda pre skúsených hráčov tejto série a teda pre tých čo nehrajú pod 3 hviezdičky, že chýba nejaký výrazne slabší tím, aby si mohol človek vyskúšať hru Barcelona (PC) vs slabý tím (človek). Až tam si viete overiť, ako dlho budete chýbať u rodinného stolu kvôli vysedávaniu za počítačom. Takto som musel improvizovať a nevedel som, koho považovať za najslabšieho, tak som skúšal Barcelonu vs Taliani alebo Nemci. Pri 15 minútovej hre (použil som patch/trainer na predĺženie hracej doby – o tom neskôr) som dokázal často uhrať aj remízu, prípadne pár krát vyhrať. Pravda ale je, že AI súpera sa výrazne zlepšila a nedá Vám veľa šancí na chyby (pri 5* úrovni). To sa hovorí síce pri každej novej časti ale tento raz je to zas o niečo ťažšie. Malinká strata pri prechode do útoku a máte to tam. Henry je na 5 hviezdičkách už ako BATMAN čo podľa mňa nezodpovedá až tak realite. BATMAN preto, lebo SUPERMANom je Messi. Čo ale chcem od úrovni TOP player že? Čo osobne oceňujem je, že situácie pri ktorých robíte tlak na súpera sú oveľa reálnejšie. V minulej časti tomu tak nebolo a hráč aj napriek tomu, že ste ho pritlačili „k múru“ dokázal dať z otočky milimetrovú prihrávku na 50m. Čo bolo povedzme si to mierne, totálna haluz. Bližšie k realite sú aj prihrávky. Keď sa pozeráte na reálny futbal vidíte, že len tí najlepší hráči majú percento úspešnosti prihrávok okolo 80-90% (pri tých dobrých zápasoch). V predchádzajúcej časti to bolo tak, že skoro všetci dokázali prihrávať s nadštandardnou úspešnosťou. Tento raz tomu tak nie je (stále sú tu rezervy, ale to by už bolo asi na úkor hrateľnosti). Vidíte to aj na súperovi ktorý sa niekedy ukopne aj vo chvíli, keď to vôbec nečakáte (Puyol rozohral skoro presne na nohu môjho útočníka). A to je realita ktorá sa mi páči. Hráči hrajú trpezlivejšie. Dokážu tak ako aj v reále využívať pomocné prihrávky dozadu ak to nejde inak. Barcelona dokonca hrala občas svoju hru, kedy ma nechala vyťahovať na ich obrannú polovicu a potom to skúšala kolmicou na útočníkov. Vznikali naozaj krásne situácie.
Tempo hry sa viditeľne spomalilo. Samotnej hre to ale neublížilo a dá sa povedať, že po pár zápasoch už ani nebudete vedieť, že ste donedávna mali vyššie tempo. Veľmi pozitívna zmena je vo vhadzovaní autov. Už dlho fanúšikovia a hráči tejto hry kričali po zmene tejto hernej situácie. Nech to bolo akokoľvek, je to tu. Ak súper hádže aut, už Vás nebráni neviditeľná stena, ktorá Vás nepustí bližšie ako cca 5 metrov. Už môžete pribehnúť k hráčovi a obrať ho o loptu....ak to stihnete. Áno, čas pri aute je tak krátky, že už pri zistení, že súper bude mať aut, musíte držať tlačítko smerom k hráčovi kam pôjde lopta, inak sa k nemu včas nedostanete. Možno to nie je až tak krátky čas ako teraz vyznelo, ale menšie predĺženie by asi prospelo. Potom by však bolo veľmi jednoduché získavať všetky autové lopty.

Druhá strana mince.
Ako všetko, ani táto hra nie je dokonalá. Opäť musím povedať, že prelínanie polygónov tu ostalo stále. Ozaj by som bol zvedavý ako náročné je nastaviť to, aby sme tu nemali scény z Votrelca, kedy jeden hráč „vyskočí“ z brucha protihráča. Ten nepadne mŕtvy k zemi (ako by ste možno v inej hre čakali), ale spracuje krásne na prsa a pokračuje nerušene ďalej. Niekedy sa ešte stihnúť ironicky uškrnúť (tak to v návale zlosti vidím ja). Toto sú veci, čo vás vytáčajú hlavne vo vypätých situáciách. Občas som nahnevane stopol hru aby som sa pozrel na opakovačku, kadiaľ to ten zmrd zas preliezol. Našťastie je to zriedka. Uvidíme, ako sa to bude riešiť v budúcnosti. Veľké zmeny však nečakám.


Patch/trainer na demo.
Ako som už spomenul, vždy pri deme zháňam nejaký ten patch ktorý umožňuje veci, ktoré v deme štandardne povolené nie sú. Hlavne nastavenie času. Tento rok nenechal na seba dlho čakať a vyšiel veľmi skoro. Nedám tu naň odkaz iba poviem, že sa vola: "DemoTweak2010".
Potom už len strýčko google a je to doma. 

Záverom môžem povedať, že sa na full hru teším. Verím, že bude zas o niečo viac licencií (Koho by však veľmi trápili že áno. Po pár dňoch stiahnete patch a máte komplet licencie.). Teším sa aj na nové taktické nastavenia ktorým som sa tu veľmi nevenoval. Tie som zatiaľ až tak neskúšal ale určite sa k ním vo full hre vrátim.

Komentáre

sazka napísal(a)…
Vztah manager trainee je vždy velmi složité, neutrální popsáno

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kto za mňa povysáva? iRobot Roomba 980.

Úvod Ubehlo už asi 6 rokov od doby, kedy som písal recenziu na   Roombu 780 . Bol to môj prvý robotický vysávač a bola to láska na 1. pohľad. To znie zvláštne, ale je to pravda. Doba pokročila a je tu nový top model Roomba 980. Zmúdrel nový Robo natoľko, aby sa oplatilo opäť do neho investovať? Vie už konečne vyskočiť na poličku a utrieť prach? Vie si konečne pred vysávaním upratať? Cena je pomerne vysoká, tak by asi mal všetko toto ovládať. Roomba 980 vychádza z predošlých modelov. To znamená, že ak ste mali predchádzajúce verzie, viete zhruba čo Vás čaká. Ak nie a chcete vedieť všetky detaily, stačí si pozrieť moju recenziu na Roomba 780 . Nechcem Vám písať to, čo už je napísané   a preto sa zameriam hlavne na zmeny, vylepšenia a celkový dojem z nového Roba. Poďme na to. Tip: Na konci článku je jedna informácia, ktorá môže byť zaujímavá pre tých, čo majú záujem o niektorého iRobota .  Ó, aký fešák. Roomba 980 je vlastne taká istá ako Room

Recenzia iRobot Braava 380. Poďme umývať.

Náš Robo, o ktorom som písal asi pred dvoma rokmi tu , dostal sestričku. Oficiálne sa volá iRobot Braava 380. U nás je to ale "Bára". Máme ju doma asi mesiac, ale už nadobudla štatút nedotknuteľnosti. Rovnako ako Robo. Nedáme na nich dopustiť. V praxi to znamená, čo sa nechce robiť nám, urobí Robo. Čo sa nechce robiť Robovi, urobí Bára. Jednoducho potom, ako Robo dovysáva, prichádza na rad jeho sestra. Tento mikro robot dokáže vytierať nasucho, ale hlavne dokáže umývať podlahy, parkety, kamenné dlažby a iné tvrdé povrchy. Recenzia obsahuje okrem fotiek aj videá, ako si poradí s fľakom alebo s prahovou lištou.  Po veľkej Scoobe a malej Scoobe 230 vydala firma iRobot nové umývacie zariadenie. Funguje trošku na inom princípe. Je to skôr mop ako vysávač. V praxi to znamená, že nepúšťa vodu na zem a potom ju nevysáva. Využíva handru z mikrovlákien, ktorú si pravidelne navlhčuje zo zásobníka vody a tým stiera podlahu. Takto dokáže umyť až 33 m2 plochy. To je oproti

Recenzia iRobot Roomba 780

Poznámka: Recenziu som postupne dopĺňal o nové poznatky a zistenia.  Voľakedy sci-fi, dnes realita. Po naozaj dlhom zvažovaní som si po umývačke riadu zaobstaral aj robotický vysávač. Ako mám vo zvyku, najprv som iba veľa čítal o rôznych značkách a typoch. Po dlhom štúdiu dostupných materiálov a fór padol výber na značku iRobot. V slabej chvíli som sa pohrával aj s myšlienkou kúpiť Samsung NaviBot S. Lákala ma na ňom funkcia automatického čistenie robota. Ako som neskôr pochopil (aj keď nemám vyskúšané), som rád, že som si vybral iRobot. O tom ale neskôr. Podľa mojich zistení dosahuje iRobot najlepšie výsledky pri vysávaní.  Niekedy okolo polovice júla 2011 som bol tiež veľmi blízko zakúpeniu verzie Roomba 581, čo bola vtedy najvyššia rada. Dozvedel som sa však, že onedlho má vyjsť nová 700-ková rada a tak som si radšej počkal. Verím, že som urobil dobre. Na začiatku hneď priznám, že nemám osobné skúsenosti so žiadnym iným typom robotického vysávača. Dokonca ani so staršími