Preskočiť na hlavný obsah

Ozajstný hudobný MP3 prehrávač - recenzia COWON iAudio7 8G



Nedávno som sa rozhodol zadovážiť si MP3 prehrávač. Dôvod bol jednoduchý. V práci som potreboval odstrihnúť okolie. Možno to niektorí z vás poznáte. Pracujete v openspace-e (u dnešných zamestnávateľov veľmi moderný nástroj ako šetriť a pritom zamestnancov trošku zblížiť - teda nahádzať na čo najmenší priestor) a okolo vás ruch ako na železničnej stanici. Bez niečoho ako štuple do uší, alebo slúchadlá sa nezaobídete. Možno je alternatíva nájsť si nejaké detašované pracovisko, napr. na WC. Avšak po 20 minútach a 2 odumretých nohách zistíte, že to nie je najlepší nápad. Keďže som tak trošku technofil tak aj pri výbere tohto drobného zariadenia som strávil pár týždňov na nete. Výsledkom bol prístroj, ktorý do bodky splnil moje očakávania a určite aj niečo navyše.
Aby som ešte uviedol veci na pravú mieru. Už mám nejaký svoj vek a poviem Vám to takto skromne a na rovinu, viem čo chcem. Nepotrebujem kupovať výrobok, lebo je populárny, alebo preto, že ho vidíte na každom rohu. Ani nie kvôli tomu, že ho má môj sused. :). Hľadal som podľa toho, čo som potreboval a čo som považoval za najdôležitejšie pri prehrávači hudby. Prízvukujem, prehrávači hudby, nie videa, nie multifunkčného zariadenia, jednoducho len hudby. Tu možno mnohí prestanete čítať a dobre Vám tak. Ak hľadáte niečo iné, nie je toto článok pre Vás. Osobne si myslím, že to, kam sa uberajú dnešné MP3 prehrávače je mimo môj pochop. Dnes do toho výrobcovia cpú čo to dá. Od videa, prezerania obrázkov až po čítanie textu a neviem čoho ešte. Ale načo? Povedzte mi ktorá rozumná osoba pozerá film alebo seriál na 8-10cm obrazovke? Alebo ako v tomto prípade na 2 cm :)? No je mi jasné, že v škole sa dá pochváliť všeličím. Tam potom určite platí, čím viac tým lepšie. Keby som tohto pinďa vystrčil v škole, asi by sa mi vysmiali všetci, nie len baby :)). No nič späť ku COWON-u.
Ešte musím podotknúť, že prístroj vyrába EMGETON. Áno ten Emgeton, na kazetách ktorého sme počúvali "Holky z naši školky" a podobné šlágre :). Trochu som sa tohto výrobcu bál, predsa len doteraz som od nich žiadny výrobok (okrem spomínaných kaziet) nemal a pokiaľ si pamätám aj tie sa občas dokázali pekne v magnetofóne namotať :). Nakoniec sa moje obavy ukázali ako úplne mimo mísu.

Dosť bolo omáčiek poďme k veci. Čo som vlastne hľadal? Zariadenie ktoré bude mať v prvom rade výborný zvuk, bude mať dosť nastavení na to, aby dobre prehralo aj menej kvalitné mp3. Tiež som hľadal niečo, čo nebudem musieť nabíjať po každej pracovnej šichte (počúvam tak cca 6-7 hodín denne). Ďalej som chcel, aby bol šikovný do vačku a nie nejaká prenosná krabica na ktorú, keď to poriadne preženiem, potrebujem ruksak alebo ešte lepšie, vlečku. Tiež som hľadal zariadenie fungujúce ako mass storage - teda ako usb kľúč ak treba. T.j nemusíte mať k nemu nejaký soft, aby komunikoval s compom. No a rádio aby som si mohol občas pustiť tie drísty od Adely a Sajfu. Všetko som našiel v tomto výrobku. Pre prehľadnosť uvediem kritéria môjho výberu zoradené podľa priority - najdôležitejšie sú prvé:

- výborný zvuk
- dlhá výdrž batérie (chcel som min. 30 hod. COWON má reálne 45hod.)
- mass storage
- rádio
- aspoň 8 GB
- šikovný, malý, ergonomický


Čo som dostal nad očakávania.

- dotykové ovľádanie - nastaviteľná citlivosť (nastaviteľná v zmysle, keď prejdete po tej oblej ryhe tak prejdete napr. 10 adresárov alebo 30 podľa nastavenia.)
- pekný farebný display
- prehrávanie videa - aj keď kto by ho na takom zariadení pozeral
- prezeranie txt súborov - kto by to tam pozeral :))))
- hlasový záznamník s 2 úrovňovou možnosťou nahrávania
- vstup na link in vstup




K samostným funkciám. Nebudem tu popisovať všetky. To sa dá nájsť na nete. Spomeniem tie, čo mňa osobne veľmi prekvapili.
Nastavovanie zvuku.
Možností je toľko, že ak zoberiete najhoršiu MP3 čo doma máte a šupnete ju sem, pri troche nastavovania (hlavne BBE - stišuje okolitý šum a tým očistý hudbu od "špiny") dostanete aj zo zlej MP3 niečo celkom počúvateľné. Nie nebude to ako z origi CD ale bude to v poho.
Možnosti nastavenia tlačítok, či už spomínaná citlivosť, alebo nastavenie vlastných funkcií ku tlačidlám. Tiež je možné nastaviť, či sa pri bloknutej klávese budú dať používať štandardné tlačidlá na hrane prístroja.
Je možné si vytvárať DPL - to znamená dynamic play list - kde si jednoducho pridávate obľúbené skladby - teda skôr odkazy k nim a potom si ich cez adresár DPL môžete pustiť. Tiež sa dajú urobiť záložky a môžete sa tak dostať jedným klikom na miesto v skladbe, ktoré ste si uložili.

Na záver už len poviem, že menu je možné mať ako adresárovú štruktúru, alebo ako to ja volám iPodovské - teda podľa žánrov, rokov, skladieb a všetkého možného.
Ak sa obávate dotykovej plochy vedzte to, že tá reaguje iba na ľudský dotyk. Neviem ako je to nastavené, ale vo vačku sa nič omylom nestlačí.

V skratke plusy a mínusy:
+
- najdlhšia výdrž čo som asi našiel
- najkvalitnejší zvuk čo som v mp3 prehrávačoch počul
- výborné nastavenia
- výborné ovládanie

-
- funkcia shuffle (náhodný výber) možno nehrá tak ideálne ako by som chcel - myslím, že občas zabudne na to, že už niečo hral
- rádio síce niekde píšu, že je lepšie ako pri iných, ale ja som na ňom (v Bratislave) chytil asi iba 5 staníc.

Čo dodať na záver.
Som veľmi náročný na elektroniku, čo si kupujem. Chcem, asi ako každý človek, za málo peňazí veľa muziky. Tento prístroj ma vyššiel v 8GB vs. na cca 4 tis. ale musím povedať, že stojí za každú korunu - resp. teraz už cent :) čo som zaň dal.

fotky sú z: http://www.itechnews.net
http://www.blogcdn.com

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kto za mňa povysáva? iRobot Roomba 980.

Úvod Ubehlo už asi 6 rokov od doby, kedy som písal recenziu na   Roombu 780 . Bol to môj prvý robotický vysávač a bola to láska na 1. pohľad. To znie zvláštne, ale je to pravda. Doba pokročila a je tu nový top model Roomba 980. Zmúdrel nový Robo natoľko, aby sa oplatilo opäť do neho investovať? Vie už konečne vyskočiť na poličku a utrieť prach? Vie si konečne pred vysávaním upratať? Cena je pomerne vysoká, tak by asi mal všetko toto ovládať. Roomba 980 vychádza z predošlých modelov. To znamená, že ak ste mali predchádzajúce verzie, viete zhruba čo Vás čaká. Ak nie a chcete vedieť všetky detaily, stačí si pozrieť moju recenziu na Roomba 780 . Nechcem Vám písať to, čo už je napísané   a preto sa zameriam hlavne na zmeny, vylepšenia a celkový dojem z nového Roba. Poďme na to. Tip: Na konci článku je jedna informácia, ktorá môže byť zaujímavá pre tých, čo majú záujem o niektorého iRobota .  Ó, aký fešák. Roomba 980 je vlastne taká istá ako Room

Recenzia iRobot Braava 380. Poďme umývať.

Náš Robo, o ktorom som písal asi pred dvoma rokmi tu , dostal sestričku. Oficiálne sa volá iRobot Braava 380. U nás je to ale "Bára". Máme ju doma asi mesiac, ale už nadobudla štatút nedotknuteľnosti. Rovnako ako Robo. Nedáme na nich dopustiť. V praxi to znamená, čo sa nechce robiť nám, urobí Robo. Čo sa nechce robiť Robovi, urobí Bára. Jednoducho potom, ako Robo dovysáva, prichádza na rad jeho sestra. Tento mikro robot dokáže vytierať nasucho, ale hlavne dokáže umývať podlahy, parkety, kamenné dlažby a iné tvrdé povrchy. Recenzia obsahuje okrem fotiek aj videá, ako si poradí s fľakom alebo s prahovou lištou.  Po veľkej Scoobe a malej Scoobe 230 vydala firma iRobot nové umývacie zariadenie. Funguje trošku na inom princípe. Je to skôr mop ako vysávač. V praxi to znamená, že nepúšťa vodu na zem a potom ju nevysáva. Využíva handru z mikrovlákien, ktorú si pravidelne navlhčuje zo zásobníka vody a tým stiera podlahu. Takto dokáže umyť až 33 m2 plochy. To je oproti

Recenzia iRobot Roomba 780

Poznámka: Recenziu som postupne dopĺňal o nové poznatky a zistenia.  Voľakedy sci-fi, dnes realita. Po naozaj dlhom zvažovaní som si po umývačke riadu zaobstaral aj robotický vysávač. Ako mám vo zvyku, najprv som iba veľa čítal o rôznych značkách a typoch. Po dlhom štúdiu dostupných materiálov a fór padol výber na značku iRobot. V slabej chvíli som sa pohrával aj s myšlienkou kúpiť Samsung NaviBot S. Lákala ma na ňom funkcia automatického čistenie robota. Ako som neskôr pochopil (aj keď nemám vyskúšané), som rád, že som si vybral iRobot. O tom ale neskôr. Podľa mojich zistení dosahuje iRobot najlepšie výsledky pri vysávaní.  Niekedy okolo polovice júla 2011 som bol tiež veľmi blízko zakúpeniu verzie Roomba 581, čo bola vtedy najvyššia rada. Dozvedel som sa však, že onedlho má vyjsť nová 700-ková rada a tak som si radšej počkal. Verím, že som urobil dobre. Na začiatku hneď priznám, že nemám osobné skúsenosti so žiadnym iným typom robotického vysávača. Dokonca ani so staršími